Seberozvojové kurzy a skupiny
pro studenty MFF

Semináře a workshopy

 

V letním semestru se konají tyto semináře a workshopy na podporu studijních dovedností a prevenci psychických potíží.

 

Prožitkový workshop Psychohygiena prožitkem a sdílením - Mgr. Zdeňka Voštová

Zastavení, reflexe a hledání nových možností uprostřed semestru.

Na tomto prožitkovém workshopu dostanete v bezpečném prostředí příležitost k zastavení a reflexi toho, jak vám aktuálně je, za co jste vděční a také toho, co vás trápí či co byste potřebovali jinak. Na setkání se budeme věnovat i hledání nových perspektiv, jak můžete svou situaci vnímat. Dostanete i příležitost seznámit se s principy nenásilné komunikace, která nám umožňuje napojit se na vlastní emoce a potřeby a dává nám vodítko, jak vše komunikovat vůči svému okolí.

Workshopy jsou určeny pro malou skupinu maximálně 12 studentů. Je možné se přihlásit jen na jeden z nich (náplň je pokaždé stejná, pro jinou skupinu). Proběhnou prezenčně na MFF v Troji, všechny v učebně T6. Jsou vedeny v českém jazyce.

Termíny:

  • Pá 1.4., 10:00-13:00, T6 - proběhlo
  • Pá 29.4., 10:00-13:00, T6 - proběhlo
  • Pá 6.5., 13:00-16:00, T6 - zrušeno

Místo zrušeného termínu 6.5. se bude poslední workshop v tomto semestru konat v jiném temrínu, a vy máte možnost zvolit, ve kterém! Na následujícím odkazu můžete vyjádřit svoji preferenci termínu (termíny najdete přímo ve formuláři níže). Po uzávěrce (cca 11.5.) vybereme ten, o který bude největší zájem, a napíšeme vám, kdy to bude. Váš zájem o tento termín budeme považovat za závazný.

Volba termínu / přihláška na prožitkový workshop Zdeňky Voštové

Několik vzkazů od účastníků minulých workshopů:

"Určite dobrá cesta, ako z matfyzákov spraviť trochu viac otvorených ľudí a držím palce."

"Zdeňka udělala seminář zábavným i bezpečným, člověk měl pocit, že může mluvit o osobních věcech. Také jsem se dozvěděl nové věci, které mi budou určitě k užitku. Děkuji!"

"Naučil jsem se, jak komunikovat problémy, jak řešit konflikty, uvědomit si, čemu a komu jsem vděčný v životě, vážit si více lidí v mém životě i sám sebe. V každodenním životě."

"Moc se mi líbila aktivita s emocemi a potřebami, to by mi mohlo pomoct snáz pojmenovat jak se aktuálně cítím (s tím mám trochu problém)."

Zdeňka Voštová

Workshopem vás provede terapeutka Mgr. Zdeňka Voštová, psychoterapeutka a mediátorka. Při své praxi čerpá ze svých zkušeností z denního stacionáře na Psychosomatické klinice, kde pracovala s klienty s psychosomatickými obtížemi, depresivními a úzkostnými stavy a traumaty z dětství. Dále lektoruje kurzy pro veřejnost zaměřené na rozvoj osobnosti. Jsou jí blízké principy Gestalt terapie, mindfulness a nenásilné komunikace.

 

 

Semináře pro zlepšení studijních dovedností - Lukáš Kučera

Cyklus čtyř tříhodinových seminářů. Semináře na sebe volně navazují, je možné je navštívit i samostatně. Konají se v níže uvedené dny v Troji, v učebně T8 resp. T7, vždy od 15:00 do 18:00. Jsou vedeny v českém jazyce.

Kapacita každého semináře je 24 osob.

Jak se lépe učit (středa 6.4., 15:00-18:00, T8)

Seznámíte se s aktuálními poznatky neurověd o tom, jak funguje naše pozornost a paměť. Zjistíte jaký vliv na učení má nedostatek spánku, nevhodná denní doba či silný stres. Jak naši schopnost učit se ovlivňují naše dispozice a proč je dobré při učení zapojit co nejvíce smyslů. Dozvíte se, proč je klasické biflování nejméně efektivní způsob učení a dostanete ideové i praktické tipy na to jak se učit efektivněji. Zaměříme se i na to, jak si učení rozložit a jak vybrat to důležité.

Jak lépe zvládat stres (středa 20.4., 15:00-18:00, T8)

Dozvíte se, co je stres a jak působí na různých úrovních našeho prožívání - psychické, fyzické a emoční. Zejména nás bude zajímat, jak ovlivňuje naší schopnost se soustředit, učit se, rozhodovat či plánovat. Zaměříme se na zmírňování dlouhodobého stresu ze studia, i na zvládání akutního stresu - například ze zkoušek. Vyzkoušíme si cvičení na zmírňování stresu, zapojující nejen naši mysl, ale i naše smysly, dech a celé tělo. Dostanete také praktické tipy na plánování a organizaci svého času. Věnovat se budeme i zvládání a prevenci prokrastinace.

Jak na prokrastinaci (pondělí 2.5., 15:00-18:00, T7)

Dostanete praktické nástroje time managementu, které vám pomohou zvládnout nebo alespoň omezit vaši prokrastinaci. Dostanete návody a doporučení, jak si organizovat a plánovat čas, jak využívat pracovní bloky, jak prioritizovat, jak pracovat s odkládáním a odbíháním od důležité práce či učení, jak posílit či zregenerovat svoji schopnost se soustředit.

Jak lépe odpočívat (pondělí 9.5., 15:00-18:00, T7)

Inspirujete se, jak si udržet energii v průběhu dne a jak ji obnovovat v krátkodobém i dlouhodobém horizontu. Dozvíte se, proč je spánek tak důležitý pro naši schopnost se soustředit a učit se a jak pomoci tomu, abychom spali kvalitněji. Dostanete různé tipy na to, jak aktivně a pasivně odpočívat. A také proč a jak hledat rozumnou rovnováhu studijního, osobního a případně ještě pracovního života. Vyzkoušíte si různé relaxační metody včetně progresivní relaxace a práce s vizualizací.

Přihlásit se na semináře Lukáše Kučery

Lukáš Kučera

Tyto semináře vede Lukáš Kučera. Původně vystudoval Fakultu Jadernou a fyzikálně inženýrskou na ČVUT, ale místo dráhy fyzika se rozhodl, že bude pracovat s lidmi. Tři roky vedl Kariérní centrum ČVUT a potom se vydal na volnou nohu.

Aktuálně působí jako terapeut, lektor či facilitátor. Dlouhodobě se věnuje individuální i skupinové práci s lidmi v oblasti osobního rozvoje, kariérního poradenství a firemního vzdělávání. Má za sebou tříletý výcvik pro práci s traumatem Somatic Experience a aktuálně je v pětiletém výcviku integrativní psychoterapie se zaměřením na tělo. Jeho doménou jsou semináře zaměřené na facilitaci, komunikační dovednosti, asertivní komunikaci, prezentaci a práci s trémou, práci s časem, zvládání stresu, práci s emocemi, sebevědomí a sebeřízení a to, jak se lépe učit. Jeho velkou vášní je žonglování a světelná a ohňová show.

MFF UK    Aktualizováno: III/2022