Samara
(Kujbyšev)

Jedete-li z Ufy do Petrohradu přímým vagónem, strávíte necelých šest hodin v perle jižního Ruska - v Samaře. Zde se totiž přepřahají petrohradské vagóny od expresu "Baškortostan" (Ufa - Moskva) k rychlíku Samara - Petrohrad. A právě těch šest hodin je tak akorát k prohlídce samarského metra.



Samara je významným přístavem na řece Volze. Po říčních magistrálách se ze Samary nechá doplout do moře Baltského, Bílého, Kaspického, Azovského, Černého a Středozemního.



Samara se během druhé světové války stala dočasně hlavním městem Sovětského svazu. Tehdy se však město jmenovalo ještě Kujbyšev.

Když jsme tedy přijeli na samarské hlavní nádraží, snažíme se vyhledat stanici metra. Nádraží se nalézá v centru města nedaleko hlavního přístavu, avšak k nejbližšímu metru je to dobrých sedm kilometrů. Samarská podzemka má totiž tu výhodu, že vede z východní periférie na východní předměstí. Ale žádné strachy, v plánech samarských inženýrů je prodloužení trasy metra až na nádraží. Ovšem nějaký čas si budeme ještě muset počkat.



Souprava přibyla na stanici Jungorodok. Konečná stanice, nezapomeňte si ve vagónech svoje věci!



Od nádraží je to nejblíž na Gagarinskou. Stačí sednout na trolejbus pětku a za půl hodinky jste tam.



Při stavbě stanice Gagarinskaja se inženýři drželi světových trendů



Ředitel samarského depa Vladimir Stěpanovič Butylnikov má své metro rád

V areálu depa samarského metra se uskutečnil benefiční "open air" koncert skupiny Ahmed má hlad. Na přání ředitele depa V. S. Butylnikova se kapela vzdala svých honorářů a výtěžek z koncertu šel do fondu oprav stanice Poběda.



Vřelá odezva samarských strojvůdců dojala k slzám klarinetisty Mikuláše Kroupu a Michala Hrozu



Michal Šmíd v samarském depu předvedl, co je to procítěná hra na akordeon



Strojvůdci a elektromontéři si vytleskali sedm přídavků

 
Počet obyvatel: 1 189 000

Průměrná teplota
v lednu: -10,9 st. C
v červenci: 23,2 st. C




samarské metro:



1. hlášení



2. hlášení



konečná